Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Kékszalag: T - 9 óra 15perc

2010.07.01. 23:50 Ködlámpa

Huhh, megy a kavarás ezerrel, de kb. két órája fixnek tűnik, hogy ki lesz a csapat... A lényeg, amiért írok: van D terv is, most úgy tűnik, lesz a hajón három nyomkövető rendszer is... Így tuti mindenki látja, hogy aszalódunk rommá a 31 fokban, szélcsendben...

Szóval ha minden igaz, itt is fenn leszünk. Sarah with Love-ot keressétek. Ha valaki megleli a direkt linket, jöhet kommentbe! Kikapcs.

ui: ma direkt nem volt semmi adat a térképen, majd holnap lesz (remélem)

ui2: Kefirnek: ennél azért kicsit fifikásabb a szerver :)

29 komment

Címkék: vitorlás kékszalag kavar GPS alsz

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr956888993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andr 2010.07.02. 08:42:42

http://www.snewisport.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=109

andr 2010.07.02. 08:55:40

nekem a cím végén még ott van ez is: ?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=109 (de a commentből lehagyta)

Ködlámpáné 2010.07.02. 10:03:49

Sziasztok! Tök vicces itt a helyzet élőben. Egy csomó fehér vitorla a túlparton egy kupacban és néhány bazi katamarán közvetlen itt a déli parton. Itt kb. 2-es szél van.

SipKa 2010.07.02. 10:04:21

Néztem a snewisport-os és a saját fejlesztésű térképet is. Szemre ugyanott van mindkettőn a Sara with Love. Gratu a fejlesztéshez!

kef 2010.07.02. 10:20:49

hajrá, hajrá! Ha így haladtok akkor kb 50 óra és célba értek, csak le ne álljon a szél! Van nálatok elég élelem? Vagy Siófokon jönnek az asszonykák batyuval? Twitteren miért nem lehet követni Saraht? Nagyon lefoglal a navigáció?(Nem mintha valaha is használtam volna twittert, de egy valamire való hajónál manapság ez a minimum.) Én meg itt ülök az irodában, itt is szélcsend van, most csak 25 fok, de két nappal ezelőtt volt 28 is. Legalább a nap nem süt be.

52378 2010.07.02. 12:27:00

Jelentem, én is rákukkantottam a saját fejlesztésű oldalra is meg egy másikra is, stimmelnek :) De minek áll már másfél órája almádiban a csónak? :)

andr 2010.07.02. 13:15:32

Azt az infót kaptam, hogy ki kellett húzni az egyiket, mert kellett a 12 volt. Ahogy látom, pont a saját fejlesztésű esett áldozatul. :(

kef 2010.07.02. 13:22:29

úgy látom működik a saját GPS, de a szelet sajnos még az sem tudja pótolni :( Legközelebb napenergiával hajtott járművel kell indulni.

Ködlámpáné 2010.07.02. 14:11:16

Én mindhármat látom működni, most kerülik az első bólyát 5km/ó-val! Hurrá!

andr 2010.07.02. 14:39:31

Ja, valóban. Elfelejtettem a sajátot frissíteni, mert a többit nem kell... Viszont nálam ez több mint egy órás késéssel mutatja csak a többihez képest a pozíciót.

SipKa 2010.07.02. 14:45:50

Nálam is kb. egy-másfél órával ezelőttig minden jó volt, jól frissült, de most sajnos a saját fejlesztés 13:25 óta nem mozdul. :(

krisz 2010.07.02. 15:00:46

hali! bazi meleg, nap tuz, szel alig. hosszuuuuuuuuu lesz... kellett az egyetlen szivargyujto, igy a snewi altalaban kikapcsolva van.kaja,pia van:)

kef 2010.07.02. 15:11:41

na de ki az a "krisz" ???

andr 2010.07.02. 15:16:01

most ő kénytelen Ködlámpa helyett írni, mert a blogtulajdonos épp tókerülő versenyen vesz részt

kef 2010.07.02. 15:45:39

Aha. Nem is tudom miért de eszembe jutott egy történet amit évekkel ezelőtt mesélt egy szintén vitorlás cimborám: Valami hirtelen ötlettől vezérelve elindultak egy éjszakai, Velencei tavi vitorlásversenyen, tök szélcsendben. A partról pedig azt kiáltozták az aktuális huligánok, hogy (idézem) "Hülye vitorlások!". Szegény ismerősöm nagyon elszomorodott, mert nem elég, hogy kint van a vizen, csípik a szúnyogok, nincs semmi szél, kiabálnak a huligánok, de még igazuk is van! Kiváncsi vagyok ma éjjel lesznek-e huligánok a Balatonparton? És, hogy igazuk lesz-e?

Koziné 2010.07.02. 16:49:47

Sziasztok! Mi is követjük ám az eseményeket már reggel óta, szóval hajrá! Evezni szabad? :)

Ködlámpáné 2010.07.02. 18:56:54

Sziasztok! Más dolog volt idehaza, de az egy órával ezelőtti hír, hogy a GPS-es csodamobil,ami az adatokat küldte a szerverre gyorsabban eszi az energiát, mint ahogy a töltő adja, így a töltőn lemerült. Ki kellett kapcsolni, most csak töltik. Amíg vissza nem kapcsolják, kéretik a többi felületet nézegetni. Ezekből látszik, hogy jobb későn mint sose, vették a második bóját. Lassan túljutnak Siófokon, ekkor (ha még elég világos lesz) tervezek képeket készíteni a partról a tókerülő vitorlásról. Ha sikerül, még este felteszem. Tessék tovább drukkolni és várni követni a fejleményeket! Nézzétek meg a hivatalos honlapot is, amostani hírelég vicces :) http://www.kekszalag.hu/?q=content/percrolpercre-34 Jelenleg 3x olyan gyorsan mennek, mint egy órája, mondjuk nem tudom mitől mert szél továbbra sincs. Folyt. köv.

Ködlámpáné 2010.07.02. 18:58:09

kef: ez nem volt ideillő hozzászólás :)

Ködlámpáné 2010.07.02. 19:02:09

Mellesleg figyeltétek, hogy a saját nyomkövetőn megjelentek időközben a bóják?

andr 2010.07.02. 19:45:37

Jaja, nekem feltűnt, hogy miezazizé itt? Ráböktem, aztán rájöttem. Te csináltad? :)

andr 2010.07.03. 08:19:52

Jó reggelt! Kedves Ködlámpa/Ködlámpáné, kaphatnánk friss híreket a hajóról?

Ködlámpáné 2010.07.03. 11:10:18

Szép napot! Volt pár óra alvás, iszonyú mennyiségű árvaszúnyog, reggelire rumos kóla :) 9 órás infó, hogy volt valamicske szél, egyelőre nem adják fel. Ha lesz újabb hír, jelentkezem.

Ködlámpáné 2010.07.03. 13:58:49

Hírek: Egész délelőtti aszalódás után hőseink délben kerülték a Keszthelyi bóját. Ha marad a mini szél, éjfél előtt beérhetnek.

andr 2010.07.03. 18:06:26

Hol tartanak?

andr 2010.07.03. 18:35:33

Húúúú, a teraszomon remek vitorlázóidő lett... :) Remélem, elér a Balatonig, kitartás, szurkolok a mielőbbi célbaérésért!

Ködlámpáné 2010.07.03. 19:26:32

Most kelnek át a réven! Itt a keleti medence szélén egyelőre semmi nem utal rá, de állítólag vihar lesz. Hőseink tartanak a megázástól... De lassan vége. Majd jelentkezünk, még kicsit tessék drukkolni!

kef 2010.07.03. 23:22:16

Drukkolunk-drukkolunk!!! (Ha azóta be nem értek.) Annyira nincs szél, hogy a réven kelnek át??? Érkezett hozzám visszajelzés, hogy nem mindenkinek tetszett a stílusom. Átolvasva mégegyszer elfogadom, valóban szarkasztikusnak nevezhető itt-ott. Bocsi mindenkitől akinek esetleg rosszul esett. Tárgyilagosan kifejtve nézetemet úgy gondolom, hogy sajnos a Balaton nem kimondottan ideális programozott vitorlásversenyek tartására. Nincs tervezhető termikus szél. Hidegfrontkor fúj talán 1-2 napig. Ez sajnos engem is elszomorít. Ezért rendeznek pl. Windependent versenyeket: http://www.windsurfing.hu/windependent/ A lényeg, hogy akkor van a verseny amikor fúj. Ha a hegy nem megy alapon. Azt egyébként nem értem, hogy ha a Balatonátúszást el lehet 3szor is halasztani mert kicsit felhős az idő akkor a kékszalagot miért nem lehet elhalasztani akkor ha nem fúj a szél? Vagy miért nem tavasszal rendezik akkor azért kicsivel többet fúj. Mindezek mellett természetesen végig drukkoltam/drukkolok Sarahnak. Hajrá Sarah!

112923 2010.07.07. 02:46:22

No, Kefir, megpróbálom elmagyarázni. Először is a vitorlázáshoz a szörfözéssel ellentétben egy igen széles szélsebesség-tartomány is megfelelő. Nyilván nem egy nagy élmény a szélcsendben lamentálni, és az sem jó, ha a mezőny felét már elérte a feltámadó szél, a másikat nem, akik ezáltal szívnak. Ugyanakkor egész kis szélben vitorlázni ugyanakkora feladat, mint jó nagyban. Ugyanúgy kell hozzá technika (vékony vitorla), és tudás is. A változó szelek felismerése (megbecslése) pedig a vitorlás túraversenyek egyik lényegi eleme, nem csak nálunk, hanem szerte a világon. Ami a halasztást illeti: évről évre április legelejétől október legvégéig tele van a vitorlás versenynaptár, hétvégente gyakran 3-4 verseny is megy párhuzamosan. (Annyira tele van a naptár, hoyg már vannak pénteki versenyek is.) Ezeknek a túlnyomó többségét rendben megtartják (a pályarövidítés lehetőségét fenntartva kis szél vagy várható vihar esetére). Ilyen szinten már nem lehet ad hoc tologatni a versenyeket. Tavaly tudtommal egy vagy két nagyobb versenyt halasztottak el (én egyre emlékszem, erre: http://kodlampa.freeblog.hu/archives/2009/06/24/Egy_elmaradt_verseny_margojara/, de arról is aznap reggel döntöttek a konkrét szél ismeretében). Az is benne van a dologban, hogy bizonyos hajók kis szélben jobbak, bizonyosak pedig nagyban, bizonyosaknak fekszik a szembeszél, másoknak meg a raum. Emiatt direkt jó, ha nem lehet tudni fél évvel előre, mit hoz majd a verseny. Végül pedig ez filozófia is. Arról szól a dolog, hogy elfogadod a természetet olyannak amilyen, és abban a szélben mész, ami van. (Különben iszonyú bundalehetőség is lenne pont a különböző hajók miatt.) Persze a pályaversenyek (sokak szerint azok az igazi versenyek) kicsit mások. Ott fontos a közel egyforma irányú szél, és sokszor van egy minimum ill. maximum szélerő. Végül pedig: a fentiek miatt a Balaton kifejezetten alkalmas vitorlásversenyek rendezésére, amit az évi százas nagyságrendű (!!!) verseny is bizonyít. Sőt, rendszeresen vannak nagy nemzetközi versenyek is itt, legutóbb pl. a Dragon EB egy hónapja: http://www.sailing.hu/cikkek/nagy_versenyek/dragon_eb_2010/

Kef 2010.07.07. 11:45:44

Köszönöm a választ kedves Ködlámpa. Úgy látszik túl szigorú voltam a balatoni széllel. Vagy nagyon szörfös szemmel néztem: ami 4Bft alatt van az szélcsend. Szerintem ez nem annyira a természet elfogadásáról szól. Inkább az adott helyzet elfogadása, egyik lehetséges módon. Másik kézenfekvő mód, hogy akkor nem megyek vitorlázni ha nem fúj. (Idomulok a természethez.) Az, hogy csakazértis vitorlázok ha fúj ha nem az - ha akarom - a körülmények figyelembe nem vételének is tekinthető. Amúgy az elhalasztásnak én sem vagyok kifejezett híve, szerintem csak olyan programot illik meghírdetni amit azért 90% eséllyel meg is lehet tartani. Örülök, hogy beértetek. Árvaszúnyogok ellen, ha ennyire szeretik a fényt, nem próbáljátok ki a fénycsapdát?
süti beállítások módosítása