Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Léhűtő

2010.04.30. 00:42 Ködlámpa

Éjjel negyed egy. Legszívesebben aludnék, de virrasztok a beteg mellett. Nem, Eszter köszöni jól van, Vikinek sincs baja, csak a hűtőnk van dögrováson. Már túl van három operáción, de még intenzív megfigyelés alatt kell tartsam. No, talán most! Kattant, rohanok megnézni, hogy kikapcsolt-e, de a lámpa ég-e. Ah, nem, még hűt.

Tegnapelőtt este kezdődött. Épp vendégek voltak nálunk, amikor is tetszhalottá vált ez a dög. Viki levitte a fontosabb dolgokat az egyik Erzsébethez, és felhívta a szerelőt, aki másnapra ígérte magát. Istenem, ennyiben kellett volna hagyni! De nem, Krisztián szétszedte hamarjában. Ki is derítette nagy büszkén, hogy csak a termosztát döglött be. Egy vasszeggel helyettesítve újra hűtött a hűtő, igaz megállás nélkül. Pár óránként kihúzva azért egész rendben volt a dolog. A szerelő 12 ezer Forintért javította volna meg, boltban a termosztát négyezer, viszont nekem fél délelőtt, ami neki fél óra. Némi gondolkodás után lemondtuk a szerelőt. Bár ne tettük volna...

A nagy sietségben első este nem írtam fel, hogy volt bekötve a termosztát. Doksi sincs hozzá, de van multiméter. Kimértem, egyértelmű, egyszerű. Három drót, három csatlakozó saru, fog ez menni. Bejön a 220, ez az egyik saru. Elmegy egy fix összeköttetésen át a belső világításra, ez a másik. A termosztatikus kapcsolón át pedig le a motorhoz, ez a harmadik. Elvileg hat lehetőség, de ugye kimértem, így elsőre mennie kell.

Hát nem. Elsőre éjjel egytől negyed háromig szereltem. Ezután egész éjjel hűtött, de ha már elég hideg volt, akkor kikapcsolta a lámpát. Másodjára délelőtt már csak fél órácska szerelés. A dolog javul, hűt, és ha már elég hideg, kikapcsolja a motort. És a lámpát is. Most még egy dobása van, ami ugyan ellentétes a méréseimmel, de az előzmények alapján logikus. Most várok, hogy lehűljön. Teleraktam a fagyasztóból kiszedett cuccokkal, hadd hűtsék azok is. Ha nem megy, kivágom az ablakon.

Eközben reggel Viki visszahozta a cuccainkat Erzsi nénitől, hogy már oké a hűtő.

Délután becsöngetett hozzánk Erzsi néni. Elromlott a hűtője, ránézne a Krisztián?

Neeeeeeeeeeeeeeeeem!!!!


ui: tudom, ez a szokásos magas blogbejegyzés-színvonal alatt van. De valahogy most én is így érzem magam

ui2: asszem kész és jó. Nem értem miért ment ilyen nehezen. Szégyellem magam. Elméletben olyan de olyan egyszerű :(

3 komment

Címkék: technika szétszedtem és össze is tudtam rakni

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr556888945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andr 2010.04.30. 00:49:59

hahaha! :) még több ilyet, én bírom!

43578 2010.04.30. 23:27:22

Azt akartam írni, h majd szólunk, ha van valami, meg hogy hangosan nevettem az Erzsi nénin, aztán kapcsoltam, hogy ez kicsit ellentmondásos. Azért még lehet, hogy szólunk...

Krisz 2010.04.30. 23:33:56

For the record: ránéztem, de még abban sem vagyok biztos, hogy rossz. Viszont tök más, mint a mienk, esélyem sincs ellene. Mindenesetre levittem a szerelő telefonszámát :)
süti beállítások módosítása