Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Az USB-s szivargyújtós töltők rejtelmeiről...

2011.02.15. 22:21 Ködlámpa

Képzeljétek, ma este Eszter azt mondta....

NEEEEM!!! Ez kérem, a látszat ellenére nem egy Eszter blog!! Ez kérem egy Krisztián blog, amiben ugyan nagyon fontos Eszti, de nem csak róla szól, még ha úgy is tűnik mostanság. Ideje hát egy kis hardcore műszaki cuccal ellensúlyozni a pelenka-postokat!

A minap vettem egy szivargyújtóba dugható USB-s adaptert, hogy majd azzal töltsem a telefonomat az autóban. Nem akartam túl gagyit, így a Hama 00014113 nevű kütyüjét vettem meg. (Szép neve van, nem?) Szimpi volt benne, hogy nem teljesen névtelen, illetve, hogy 1 A-t képes kiadni magából. Így talán majd nem merül le a telefonom töltés közben, mint tavaly a Kékszalagon az a kölcsön telefon.

Szóval mindez tetszett. Ami nem tetszett, az az, hogy totál nem működött. No, de miért? Ebben a szituban négy dolog lehetett rossz: az autó, a Hama töltő, az USB kábel, vagy a telefonom. Az első elég valószínűtlen volt (világított a töltőn a LED) és a kábel is jó volt PC-be dugva. A telefon már gyanús volt: egy másik PC-re dugva csak akkor kezdett tölteni, ha előtte felinstallálta rá a driver-ét... Viszont egy másik telefonnal is elég furán működött a kocsiban az összeállítás, így a töltő került előtérbe. Amikor egy 220-as konnektorba dugható USB-s töltővel simán működött a telcsim, már egyértelmű volt, hogy a Hama cucc a ludas.

Rövid kutatást végeztem a neten USB-s töltő kapcsolási rajzok után. Annyit kell ehhez tudni, hogy az USB csatlakozóban mindössze négy vezeték van: +5 V, föld, +adat, -adat. A +5 V és a GND egyértelmű, de az adatvezetékeknek három kapcsolási rajzon három különböző féle bekötését találtam: volt, ahol a két vezeték össze volt kötve, volt ahol be sem voltak kötve, és volt ahol az egyik az 5 V-hoz, a másik a földre volt kötve valami ellenálláson át. Érdekes...

Csodakezű Pityu kollegám segítségét kértem. Ő azt találta a Guglin, hogy ezeket (+adat, -adat) össze kell kötni egymással egy min. 0, max 200 ohmos ellenállással, és hogy ettől a telefon tudni fogja, hogy ez egy töltő. Rámérve a működő 220-as töltőre ez így is volt.

A Hamás cuccon persze nem. Szétszedte, és azt tapasztaltuk, hogy ott a +adat a +5 V-ra volt felhúzva egy 24 kiloohmos ellenállással, a -adat meg a földre le egy ugyanilyennel. Ezeket kiforrasztva, és a kettőt egy 100 ohmossal összekötve próbálkoztunk. Fényes sikerrel!

Mielőtt a Hama nekem esik, biztos ők sem az ujjukból szopták ezt a kapcsolást, valószínűleg az iPhone-nak ez kell. (A doboz szerint: „ideal for Apple, Samsung, Phillips”.) Mindenesetre jó tudni, hogy ilyen van... Illetve rossz tudni, mert nem igaz, hogy ebben sem sikerült egy nyomorult szabványt összehozni! Viszont legalább van megoldás, még ha páka is kell hozzá...

7 komment

Címkék: telefon töltő szivargyújtó USB szétszedtem és össze is tudtam rakni najó nem is én voltam

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr916889123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vonatfütty 2011.02.17. 11:35:21

Éljenek a kocka postok, VörösVillám forever! A többit is szeretem, de azért néha jó klasszikust olvasni:).

vonatfütty 2011.02.17. 11:36:32

Éljenek a kocka postok, VörösVillám forever! A többit is szeretem, de azért néha jó klasszikust olvasni:).

92166 2011.02.17. 13:13:26

Elég keményen veszitek ezt villamosmérnökösködést. Legutoljára a Covox-kártya kapcsán foglalkoztam ilyesmivel komolyan, hajrá! :)

andr 2011.02.17. 23:28:03

Újraolvastam, és még mindig úgy gondolom, hogy ezt nekem nem kell értenem. ui.: mérleg elnémítását vállaljátok? (Csak az elemet fogyasztja és rohadt hangosan sípol...)

kef 2011.02.18. 18:37:06

Nokia eljutott az USB töltőig??? Nekem Motorola van, azon van az ál-USB töltő csatlakozó. Kifejezetten Motorola USB töltővel működik autóban is otthon is, az Alcatel hálózati USBs töltőjével nem hajlandó. Windowson driver kellene neki ahhoz, hogy töltsön (röhej), linuxon minden további nélkül megy. (Nem ugyanazon a gépen próbáltam, szóval lehet az is baj.) Ennyit a szabványról. Még viccesebb a Garmin GPS. Autóban, saját töltő ok. Hálózatiba bedugom akkor nem hajalndó tölteni, csak ha menetközben kikapcsolom és várok vele (vagy vmi hasonló varázslás) akkor észreveszi, de valahogy nem is lehet teljesen kikapcsolni közben.

Krisz 2011.02.19. 00:15:29

Kef: mondjuk ez valami EU-s szabvány, hogy USB-s töltés kötelező, merthogy környezetvédelem, és nem oké, hogy minden cégnek saját töltője van. Amúgy vicces, hogy a kínaiaktól vette át a szabványt az EU, ők hamarabb rájöttek. Ezt a cuccot a Nokia is aláírta (Apple (iPhone) tudtommal nem...), így lehet USB-ről tölteni. DE! De persze van neki saját töltő csatlakozója is, és amit adnak hozzá hálózati töltőt, az ide kapcsolódik, véletlenül sem USB-s. Ennyit a környzetvédelemről. Thank you, Nokia.

kef 2011.02.21. 10:53:08

Arra vagyok itten kiváncsi, hogy mit is mond a szabvány? Annyit, hogy microUSB alakú töltőnek kell lennie, vagy, hogy minden olyan eszközt rákötve ami microUSB alakú és ad +-5V/100ma-t azzal márpedig töltődnie kell? iPhone-hoz valami adaptert akarnak adni, mert nem akarják lecserélni az interfacet a sok hozzákészült kütyü miatt.
süti beállítások módosítása