Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Fénycsöves lámpa (szétszedtem)

2010.08.12. 01:17 Ködlámpa

Asszem már említettem, hogy nagy rajongója vagyok Szétszedős Géza Szétszedtem projektjének. Tiszteletem jeléül következzék most egy cikk az ő stílusában. (Csak hogy elmondhassa, hogy elért valamit az életben: stílust teremtett...)

Az úgy kezdődött, hogy behalt a fénycső a fürdőszobában. Azaz úgy kezdődött egy-két évvel korábban, hogy vettünk egy fénycsövet. Azaz még korábban, hogy vettünk egy lakást. Azaz...

No, álljunk csak le! Szóval a fürdőben a tükör feletti lámpáról van szó. Annak idején évekig nem volt itt rendes lámpa, mert:
1. Olyan lámpa kellett, ami védett a vízcseppek ellen (IP44, ha mond ez valakinek valamit), hiszen közvetlen a mosdó mellett van a kád a zuhannyal
2. Olyan lámpa kellett, aminek nem kell védőföld vezeték, mert az itt nincs
3. Olyan lámpa kellett, ami legalább 40-50 cm széles, mert a tükör közepétől vagy 20 centire jön ki a vezeték a falból, és nem árt, ha eltakarja. A friss csempét nem bontjuk meg!
4. Ha lehet, olyan lámpa kellett, ami ki is néz valahogy.

Mivel sokáig nem találtuk ilyet, ezért évekig egy csupasz foglaltba volt betekerve egy százas izzó. Hogy ne lógjon csak úgy, egy helyes kis szigszalag darabbal fel volt kötve a WC-tartály csövére. Ez bár nagyon jól bevált a gyakorlatban, azért elvben mégsem volt ideális megoldás:
4. Rondább volt, mintha G. Győző és B. asszony fürdőruhás posztereivel díszítetném a fürdőt
3. Nem takart semmit, bár az előző pont miatt ez igazából mindegy volt
2. Hihi, védőföld az speciel tényleg nem kellett neki
1. Életveszélyes volt

Szóval azért csak eljött az idő, amikor felkerült a csupasz foglalat helyett egy fénycsöves lámpa. Nem valami gyönyörű darab és elvileg nem is tudja az IP44-et, de azért eléggé vízálló az egybeöntött burája miatt és égész tűrhetően is néz ki, ráadásul olcsó is volt.

Ugyanakkor viszont valami nevesincs kínai cuccról van szó, amiben a fénycsőhöz tartozó előtét elektronika mostanra megadta magát. Elvileg lehet ilyesmit külön is kapni, de sajnos nem a közeli boltokban. Így esett, hogy vettem bő háromezerért egy komplett lámpát, azzal a nem titkolt céllal, hogy szétbarmoljam, és átmentsem belőle az elektronikát az enyémbe. Kezdődjék hát a képregény!

 

Ezt vettem

Ezt vettem tehát. A rajongók miatt nem vágtam kis a képből Eszter kezét és lábát.

Különben ezt a lámpát konyhaszekrény alá tervezték, és arra a célra bizony nem is tűnt rossz darabnak. A sorsa azonban megpecsételődött, amikor a karmaim közé került! (sátáni kacaj)

Útmutató

Egész normális útmutatót adtak hozzá. (Ugyan jelen esetben tök érdektelen, de ezek beszkennelése szintén műfaji követelmény.)

Made for Europe

EU zászló és „Made for Europe” (készült Európa számára) felirat. Vicces. (És persze életlen is, de ez már az én hibám.)

Kincsek

Ezt mind kaptam a pénzemért a lámpához. Csupa kincs, amire nincs most szükségem, de persze azért elrakom. (Géza is így kezdte, aztán hova jutott...)

 

Kezdődik

Ilyen a lámpa szétszedve. Én is jó fej vagyok, le sem fényképeztem egyben.

Világít

Sőt, majdnem ki sem próbáltam. Már épp kezdtem nekiállni tovább bontani, amikor eszembe jutott és gyorsan bedugtam. Világít.

Hátulról

Ilyen hátulról. Hát, ez nem tartozik azok közé a dolgok közé, amelyek hátulról izgalmasabbak...

Szétszedem

Nem adta könnyen magát. Nem bonthatóra tervezték, ezért beragasztották a végét. Itt jött be viszont az a bölcsesség, amit idén a Kékszalagon tanultam:
„Ha nem megy, erőltesd!”

Kapcsoló

Kicsi csini kapcsoló, enyém vagy!

Inkvizíció

A másik oldalhoz komolyabb kínzóeszközök kellettek. Mondjuk a csőfogó csak az én megnyugtatásomra és persze a lámpa megfélemlítésére szolgált.

Szétjött végre

Győzött az erő.

Szigetelés alatt

Mi van a szigetelés alatt? Forrasztás.

Vágunk!

Panel

Ezért küzdöttem

Ez nem kell

Ez pedig nem kell

Panel

A panel nagyban

Az eredeti lámpa

Ez az eredeti lámpa

Rossz

Ha ilyen, akkor vagy a fénycső égett ki, vagy az előtét ment szét. Sajna most az utóbbi.

Nevesincs

Sz*r

Kincsek

Kincsek be a zacsiba

A legszükségesebbek

Műtéthez felkészülve: fogó, csavarhúzó, WC-kefe

Akció!

A beteget kórházba szállítottuk. Egyszerűbb az asztalon szerelni, pláne ilyen remek akciós újságokon.

Kilóg

Hopp, egy kis probléma: sajna az új áramköri kártya nem fér bele a régi dobozába. Ismét csak az erőszak a megoldás.

Rövid drótok

Újabb probléma: a nyáklapról lelógó drótok túl rövidek lettek. (Nem én csesztem el kérem szépen, a kapcsoló volt túl közel.) Ezúttal ésszel oldjuk meg.

Pillanatpáka

Forrasztunk. (Nem egy szuper páka, de ez van itthon.)

Smirgli

Valaki megtaníthatna forrasztani! Nem megy ez nekem. Például nem kéne a pákahegyen megmaradni a cinnek? És ha lecsiszolom?

Siker van!

Csak sikerült.

Csoki és bárd

A sorkapcsot gondolom hivatalosan nem így kell darabolni.

KilógKilóg

Kilóg.

A helyén

Összerakva. Eddig kicsit védettebb volt a vízcseppek ellen, de okkal remélhetjük, hogy ezután sem jut ide be víz.

Jelmezes főpróba

Jelmezes főpróba. Emberek, ez működik!

Fenn van a falon

Fenn a falon. A képen elrejtve a Mester is látható, szemei diszkréten kitakarva.

Izgatott pillanatok

No vajon? (Le kéne mosni a tükröt.)

Hurrá, fény!

TA-DA!!!!!!!!

1 komment

Címkék: lámpa hosszú fénycső szétszedtem és össze is tudtam rakni WC kefe

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr956889019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kef 2010.08.13. 13:08:36

Remek! En kicsit kozelebb szoktam* nyomni a pakafej ket parhuzamos drotjat, akkor jobban beleul a cin. Van aki teljesen osszenyomja oket. Amugy meg ha nagyon nem akar mukodni: ki kell cserelni a fejet! Hihetetlen elmeny egy regi utan egy ujra valtani. Kb mint amikor lecsereled az eldobhato borotvat! (*Itt jegyzem meg, hogy a "szoktam" kb annyit jelent, hogy 10-20 evvel ezelott amikor utoljara volt cseszlovak pisztolypaka a kezemben akkor igy csinaltam. Mondjuk eldobhato borotvat, (sot ugy egyaltalan borotvat) sem surun hasznaltam az utobbi 10en sok evben, de ezek maradando nyomot hagynak az emberben.)
süti beállítások módosítása