Hópelyhecske nagykorú lett! Pontosabban még az iskolaérettség is odébb van, de hát túl van az első százezer kilométeren a bulimobilból családi csapatszállítóvá avanzsált az Astra. Megérdemli hát, hogy egy cikk szóljon róla is.
2005 novemberében enyhe hóesésben gurultunk ki vele az autókereskedésből. Hideg volt ezért égett a középkonzolon lévő kijelzőn a csúszós útra figyelmeztető hópehely jel. Az autó is fehér, így minden adott volt a gyors keresztelőhöz. Hópelyhecsről az első benyomásom az volt, hogy van pár bosszantó apró tervezési hibája, és mi tagadás, elég sivár a beltere (igényes, de sivár), mégis egy igen robusztus, jól összerakott autó. Azt reméltük, hogy komolyabb hiba nélkül elvisz majd minket mindenhova, gazdaságosan tudjuk használni, és ha esetleg gyerekünk születik, ő is befér majd, babakocsistul.
Nos, a várakozásainkat eleddig messzemenően teljesítette a verda! Az első élményeket leírtam annak idején egy Népítélet cikkben. Mai eszemmel sem írnék mást, érdemes elolvasni. Egyetlen egyszer romlott el komolyabban, ezt is írtam már itt: Áramszünet százhússzal. Ekkor az akksi esett szét egyik pillanatról a másikra. Végül is hazajöttem vele, de azért az elég meredek szitu volt ahhoz, hogy kimerítse az „otthagyott az út szélén” fogalmát. Cserébe egy új akku megvételével és beszerelésével odahaza sikerült orvosolni a problémát.
Ezt leszámítva semmi, de semmi. Írom egy Excel táblázatban a kiadásokat a kezdetektől, de a kopó-fogyó alkatrészek cseréjén, pótlásán kívül mindössze a következők voltak százezer km alatt:
- „Bal első üléstámla döntésének tekerőjén a csavarról a belső oldali (kézifékhez közel lévő) anya leesett. Visszarakták, kis pillanatragasztóval rögzítették.” (Garanciális.)
- „Oldalsó indexbúra csere (nekem tolattak a parkolóban, valószínű azért repedt el)”
- „Bal első kerékagy csere (kanyarban nyikorgott), Fűtéskezelő panel csere (jobb oldali szabályozó nyikorgott), Pár nap múlva a fűtéskezelő panelben izzócsere (hol égett, hol nem)” (Ez egy gyanús szervizben volt garanciális javítás, szerintem a felét sem csinálták meg, csak leszámlázták.)
- Egy izzólámpa melletti tömítés eltörött, 1500 Ft.
- Az első fék kicsit nyikorgott (nem fékezés közben), eltartott egy darabig, amíg kiderült, hogy az okozza. Semmi teendő nem volt vele, el is múlt.
- A hátsó fékből eső után, hidegben furcsa hangok jönnek. (Más márkatársnál is jelentkezett a probléma.) Szétszedték, megnézték, kipucolták, nem változott. Ez ilyen.
- Kicsit eszi az olajat. (1-2 dl/1000 km.) Ez ilyen, töltöm utána, kész.
Ennyi, szerintem százezer km-hez képest ez tényleg semmi.
Látod, Pelyhecs, még egy jó sztori sincs rólad. Ne is legyen!! Miért is? Hát ezért (Douglas Adams: A kétség lazaca, részlet):
„Azokat a dolgokat, amelyek nem működnek, észrevesszük. Azokat viszont nem, amelyek igen. Észrevesszük a számítógépeket, de nem vesszük észre a pennyket. Észrevesszük az ebook olvasókat, de nem vesszük észre a könyveket.”