Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Beköszöntő

2010.05.04. 00:12 Ködlámpa

Kedves Ködlámpa-blog Olvasók!

Amint azt az Uram már előre jelezte, beszállok a virágzó családi vállalkozásba. Kihasználva, hogy adott már az olvasókör (ha jól sejtem nagyobbrészt hölgyek) egy-egy szösszenettel színesíteni szeretném a már felbukkant témákat. Megígérem, hogy Skoda és telex bejegyzésekkel nem fogok belekotnyeleskedni a blogba.

Honnan is jött az ötlet? Minap Jucus barátnőmtől – aki az ország nyugati szélén él és sokkal többet foglalkozik keresztszemes hímzéssel, mint én – egészen új tudást szereztem:

Keresztszemes hímezni nem csak egyedül otthon magányosan lehet ám! Kétféle projekt (vagy csapatmunka) is létezik, nekem mindkettő tetszik:

RR (Round Robin – körforgó, SZTAKI fordításában: kérvény sok aláíróval): Itt négy-tizenkét ember elkezd egy-egy hímzést, mondjuk terítőt, amin a résztvevők számával egyező motívum van. Nem feltétlen egyforma az egyes résztvevők leendő kész munkája. Mindenki hímez egy mintát és postázza a következőnek, vagyis minden terítőn hímez mindenki.

SAL (Stitch-Along – ölts együtt): egyvalaki feltesz a netre egy mintát, azt otthon sokan (akár százan) elkezdik öltögetni és közben rendszeresen blogolják, hogy ki hol tart.

Ezek után, hogy megtudtam, hogy ilyenek is vannak, elgondolkodtam mihez is kezdjek az új tudásommal, majd rájöttem, hogy inkább saját célokat tűzök ki. Mivel nem rendelkezem túl sok szabadidővel, talán jobb, ha mégis egyedül vágok bele és nem hátráltatok senkit. Szóval kitűztem céljaimat a karácsonyig hátralévő szűk nyolc hónapra:

Amellett, hogy 1. igyekszem életben tartani a családomat, ellátni tiszta ruhával, és a lakást sem hagyni teljesen futni:

2. kidekorálom keresztszemes hímzésekkel a gyerekszobát: konkrétan mivel Eszti még nem tud motívumot választani, én választottam: Micimackót és barátait. Rendelkezünk már egy Micimackós függönnyel, amihez az alábbi dolgokat szeretném még elkészíteni:

  • 4 db kis kép a főszereplőkkel (Micimackó, Malacka, Füles és Tigris)
  • 1 db Micimackós magasságmérő (nagyon helyes 60-140 cm-ig lehet mérni vele álló gyermeket)
  • 1 db Micimackós naptár (csak a 12 hónap van rajta egy-egy szereplővel)

Megvannak már a minták, az anyagok nagy része. Ami nagyon hiányzik: az az idő…

2/b. Tervezek még pár kisebb hímzést, egyet pl. a saját receptgyűjteményem bekötésére és még három-négy egyéb kicsit, majd elmondom, ha a látómezőmbe kerülnek.

3. A 2. pont folyamatait, rész- és végeredményeit, valamint pár receptet igyekszem a blogon időről-időre megosztani a lelkes érdeklődőkkel. (Esetleg néha belekotyogok Esztiről is, ha Krisz túl ritkán írna)

Hát ez a nagy tervem. Remélem lesz, akit érdekel.

Hamarosan várható: receptkönyv borító és Micimackó részeredmény bemutatása, valamint Nagy Kenyérsütés Poszt!

4 komment

Címkék: Micimackó Ködlámpáné

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr886888953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jucus 2010.05.05. 01:15:36

Szia Viki! Remélem, nagyon sok, általad alkotott keresztszemes alkotást fogunk látni:-) Puszi Jucus

bonita 2010.05.05. 15:11:39

Szia Viki, tök jó ez a keresztszemes csapatmunka, ezt én sem tudtam. Szép is a keresztszemes, de azt gondolom, hogy a micimackó témából túl hamar eleged lesz. Szerintem amikor már hetedik hónapja varrod a Füles lábszárát, azt kívánod, bárcsak végre egy süsü a sárkányt látnál. De nagyon kíváncsi vagyok. A kenyérsütés nagyon érdekel, mert azt mondták otthon, ha jó leszek, én is kapok egy kenyérsütőgépet.

kef 2010.05.05. 23:18:34

Na de kérem! Hogy jön ide a keresztszem??? Jövök, hogy kiderüljön mi van a telexxel, és hogy miért zizeg a hűtő, és hány újabb használhatatlan kacatot szerzett Mr. Ködlámpa (amiket persze nem vihet haza)? És mit látok? Nézek jobbra, nézek balra, de hiába keresztezem a szemem: itt tényleg hímzésről van szó. Nem vagyok alapból rasszista, néha én is keresztezem a szemem, még ha nem is áll jól nekem. Egyszerűen csak úgy gondolom, hogy más a célközönség. Magával az irománnyal semmi bajom, sőt nagyon jó kis iromány. De jól meggondoltátok ti ezt? Nem kéne mégis egy másik blog? Mert akkor pl. ha lenne egy másik blog akkor milyen jó lenne, hogy ha éppen a hímzéshez meg élesztőzéshez lesz kedvem akkor nem kell végigrágnom magam a telexeken, meg zizegő hűtőkön, meg egyéb limlomokon melyek csak a sokat tapasztalt, szakmájukat életformának tekintő, elhivatott, nagytudású mérnököket érdekli, hanem hipp-hopp, csiribi és csiribá rögtön a sűrüjébe!

bonita 2010.05.07. 14:29:30

Kedves Kef, ne haragudj, de más a véleményem. Évek óta olvasom türelmesen a Ködlámpa bejegyzéseit a telexekről, skodákról, mikrokontrollerekről vagy mi. Csak ritkán jutott egy-egy babaetetés, gügyögés vagy más cukiság. Igaz, volt Ikea is. Ennyi kitartás után azt hiszem, megérdemlek egy kis keresztszemes témát.
süti beállítások módosítása