Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

MÁV

2009.07.15. 00:14 Ködlámpa

No, ezt elmesélem. A vasárnapi túravitorlázást úgy terveztük, hogy nem ott hagyjuk a hajót, ahonnan indulunk. Ez rendben is volt, így adódott a feladat: Siófokról Földvárra eljutni. 15 km, amit sajna megpróbáltunk vonattal abszolválni. Mobilostelefonos interneten (WAP) megnéztük a menetrendet (wow!): ha kilépünk, épp elérjük a vonatot. Négy felnőtt, egy ovis, egy öt és fél hónapos, babahordozó (olyan autósülés-féleség), plusz pár kisebb és több nagyobb táska. Gyerünk! Rohanunk (sokat), elérjük, még jegyet is sikerül venni. Innentől kb. a következő a sztori:
  • A benti menetrend szerint a négyes vágányról indul a cucc 19:20-kor. Rohanás le az aluljáróba (ovissal, öt és fél hónapossal, babahordozóval és a többi kacattal), majd fel a négyes vágánynál. Viki szerint az egyesről indul, de leszavazzuk. (Azaz lehurrogjuk.) (Azaz lehurrogom.) Azért a biztonság kedvéért megkérdezek ott helyben egy srácot, aki úgy tűnt, tudja mire vár, hogy ez a vonat megy-e Földvár felé. „Igen", mondja. Szuper.
  • Hangosbemondó: 19:21-kor indul a vonat az egyes vágányról Kaposvárra, és minden megállóban megáll. Lehet, hogy Vikinek volt igaza? Indulunk vissza. A srác még némi gúnnyal hozzáteszi, hogy „Van ez így." Direkt átvert a kis surmó?! Futás le, fel, ovis, ötésfeles, cuccok, minden.
  • Az egyesnél csak annyit tud a vonat mellett álló kalauzféleség, hogy ez a vonat nem Földvárra megy, de semmi mást nem. Gyorsan megkérdezzük a jegypénztárost, hogy mi van, de ő végképp semmit nem tud. Más nincs a környéken.
  • Mielőtt lenne időnk elszontyolodni, megszólal a hangosbemondó: 19:23-kor indul a vonat valahova Földváron túlra a négyesről. Baszki. Rohanás (mindennel). Ahhoz azért ragaszkodtam, hogy az aluljáróból a másik lépcsőn menjünk fel, nem akarom, hogy a rohadék srác újra rajtunk röhögjön...
  • 19:25, sehol egy vonat. Az egyesről a vonat el, ez utóbbit meg is erősítik a hangosbemondóval. (Ki a francot érdekel, hogy honnan jött és hova ment, ha már elment?!)
  • 19:28, semmi. Ovis pánikol, Eszter szundikál, mi nézünk hülyén.
  • Ekkortájt bemondják, hogy jön egy vonat a másik irányból, ami megy Pest fele. Többször elmondják, hogy mely vonatokból lett korábban összerakva eggyé. (Kit érdekel?!) Ja, a poén: érkezik egy-két perc múlva a négyes vágányra. No, ez már gáz, mert oda a másik irányból jövő vonatot várjuk, ami ugyan nem jött meg, de úgy tűnik már le is mondtak róla... Mégis szívatott a köcsög kissrác?! Azaz nem is csak ő, hanem a MÁV-Start Zrt is?
  • Az egyetlen MÁV alkalmazott a környéken valami krampácsféleség, aki a vonatok kerekét kalapáccsal ütögeti. Jobb híján megkérdem, hogy ezt most így hogy. Egyből löki a választ: a mi vonatunk késik tíz percet, de sebaj, ott kicsit odébb egy rendezőben megvárja amíg ez a másik (Pest felé menő) elmegy, és majd utána jön ide. Szuper, éljen, legalább tudjuk.
  • Persze nem így lett. A két oldalról feltűnt egyszerre mindkét vonat. Sebaj, majd a mienk ott a rendezőnél megáll, mondtam a többieknek a bennfentesek magabiztosságával. Nem állt meg. Jött mind a kettő. Kicsit önkéntelenül hátrébb húzódtunk.
  • Ekkor, egy szó bemondás nélkül, beállt a mienk az ötös vágányra (szomszédosak, ezúttal nem kellett aluljárózni), míg a másik a négyesre.
  • Bár totál nem tudtuk, hogy most ez mi, azt gondoltam, hogy mivel innen a sínek nem ágaznak el Földvárig, felszállunk az ötösön állóra és nagy baj nem lehet.
  • Majdnem lett. A vonatról ugyanis lekapcsolták az utolsó néhány kocsit. Persze egy rohadt szó nélkül. Szerencsére mi az utolsó olyan kocsiban maradtunk, ami még továbbment.
  • Végül még Zamárdi felsőn hosszasan vártunk valami szembevonatot, és így összesen 25 perc késéssel érkeztünk meg Földvárra.

Összefoglalva:
  • Talán tudnom illett volna, hogy Siófokról Kaposvárra a vonat nem úgy megy, mint ahogy kocsival menne az ember (Lelléig a hetesen), így ezt nem rovom fel nekik.
  • Ugyanakkor senki nem volt képes megmondani, hogy kb. mikor és kb. hova jön a vonatunk, méghozzá azért, mert nem tudták. Azon gondolkozom, hogy ki tudhatta, de szerintem max. csak a váltókezelő.
  • Amit bemondtak a hangosbemondóba, az gyakorlatilag dezinformáció volt. Nem mondták be, hogy a vonatunk késik. Nem mondták be, hogy nem arra a vágányra jön. Nem mondták be, hogy lekapcsolják a végét. Bemondták viszont, miután az egyik vonat elment, hogy az elment. Köszi.
  • Viszont azt is meg kell hagyni, hogy akikkel beszéltünk, mind udvariasak voltak (bár jobb lett volna, ha bunkók, de informatívak), a jegy nem volt drága (mondjuk a BKV-hoz képest) és a vonatkocsi is meglepően kulturált volt.
Jó, tudom, ez az egész mindennapos, sőt még sokkal ilyenebb, csak én nem utazok eleget vonattal. Azért asszem nem csodálkoztok, hogy ha egy mód van rá, nem is fogok.

1 komment

Címkék: vonat futás nemzethalál

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr796888845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kozi 2009.07.15. 21:34:21

Mint résztvevő még annyit tennék hozzá, hogy a krampácsféleség ugye szemrebbenés nélkül mondta, hogy amíg az egyik irányból bejön a vonat a négyesre, addig a másik az állomás előtt vár és majd csak utána jön be szintén a négyesre. Na ezt már ott is furcsáltuk, hogy egy olyan pályaudvaron ahol 5 azaz öt üres vágány van, miért kell csak azt az egyet használni. No a MÁV mentségére legyen mondva ebben az esetben nem ez történt, de valószínűleg krampács elvtárs már átélt ilyesmit, azért mondta. Egy szó mint száz vicceses volt de fárasztó is, tudjátok "futás le, fel, ovis, ötésfeles, cuccok, minden". Egyébként a vitorlázás nagyon szuper volt, jó idő, jó szél és mindenek felett jó társaság, köszi az öszzes ködlámpának, indexnek, tartalékizzónak, pozíció fénynek...
süti beállítások módosítása