Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Már a spájzban van... az Internet

2009.06.08. 23:56 Ködlámpa

Van pár informatikai vonatkozású hírem, amit ideje megosztanom veletek. (Itt az ideje ugyanis, hogy tegeződjünk, ó Nyájas Olvasó!) Először is a spájznet. Valahol ott hagytuk abba, hogy rám rontott a kábeltévé társaság két marcona szerelője és visszarakta a koax-szögesdrótot a lakásba.

Nos, ami a dolog műszaki részét illeti, visszavonulót fújtam és beváltottam a spájznetes tervem. Azaz ütvefúró, koax át a falon, helyre kis polc a spájzba, rá a modem, a wlan router és kész is. Persze a gyakorlatban semmi sem ilyen egyszerű: apu jó pár óráig szenvedett, mire egyáltalán áramot varázsolt a környékre, a többi meg az én harcom volt. Például, hogy az egy UTP-n (négy sodrott érpárat tartalmazó kábel) immár két telefonvonal menjen, és ez a nappaliban is kultúráltan nézzen ki (ld. a fotót). Sikerült is, így már nem kell a befőttek mellől telefonálni. A net vezeték nélkül megy a nappaliba, ez oké, de a dolgozószobába is, amivel nem vagyok teljesen kiegyezve. Egyrészt valamiért elég alacsony a jelszint, másrészt megy egy UTP a spájztól a dolgozószobába pont oda, ahol a gép van, szóval minden adott ahhoz, hogy csökkentsem az elektroszmogot. Egy a bibi csak: a telefon jelenleg ezen az UTP-n megy a dolgozóba. Nos, elvileg a 100 megabit/sec-es Ethernet a 4 érpárból csak kettőt használ, szóval van még hely a telefonnak. Azonban néhányan nem tanácsolják, hogy egy kábelen vigyem a kettőt, mert a telefon 100 volt körüli csengető feszültsége esetleg nem tesz jót az Ethernetnek. Szerintem így háztájiban simán elmegy, csak lusta vagyok a létra tetején forrasztgatni. (Szerintetek?) Különben is, azt mondják, ha nem romlott el, ne javítsd meg. Meglátjuk, egyelőre a lustaság áll nyerésre és marad így a vezeték nélküli kompótnet.

Ami a dolog jogi részét illeti, felhívtam a kábeltévé társaságot -- hivatkozva a szerződés pár pontjára, amelyeket ők nem tartottak be -- és kompromisszumot ajánlottam nekik: én meghagyom a szögesdrótjukat, ők pedig elengedik a francba a 4200 Ft-os kiszállási díjat. A telefonos mókus együttérzően hümmögött, majd közölte, hogy ő nem döntésképes, fáradjak be személyesen az ügyfélszolgálatra. Befáradtam, de a helyi mókusína sem volt kompetens, ott mindezt írásban kérték. Elküldtem (őket, illetve nekik), egyelőre csend van, nem küldtek se számlát, se választ. Ha van valami, szólok. Avagy, ha sokáig nem írok, akkor tudjátok mi történt...

Volt amúgy még egy vicces: pár napra rá felhívott egy Inviteles ügynök, hogy látták, hogy fel akarom mondani a szerződést (konkrétan már felmondtam), és van egy igazán ellenállhatatlan ajánlata. Szerintem érthető, hogy nem voltam rá ezek után kíváncsi. Igazán ellenálltam.


1 komment

Címkék: alku kábelnet szederlekvár szétszedtem és össze is tudtam rakni sodrott érpár

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr546888827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andrea 2009.06.09. 00:41:10

Esetleg egy 2009-es évjáratú eperlekvárt felajánlhatok a furfangos megoldás örömére, illetve a polc szépségéhez hozzájárulandó?
süti beállítások módosítása