Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

Ez fájt!

2008.03.07. 02:15 Ködlámpa

Fura egy műfaj ez a blog. Egy privát napló, amit bárki olvashat. De vajon mi érdekli a bárkit? Gondolom legkevésbé sem a magánéletem apró mozzanatai, továbbá egy blogon az ember gondolom nem vicceket és nem is recepteket vár. Ezek következnek tehát.

Naszóval asszonynak szülinapja van, gondoltam főzök neki valami finomat. Paprikás csirke jó is lesz: egész jól csinálom, relatíve hamar megvan és persze szeretjük. Már a finisben voltam, egyik lábosban a csirke rotyog, másikban a nokedli, közéjük pedig leraktam egy fém tálat, hogy abba szedem majd át a csirkét. Persze nem volt alágyújtva, de a tűzhely rácsa átvezette a hőt, és úgy átforrósodott az vékony, üres tál, hogy ihaj. Na ja, a saját bőrömön tapasztaltam. Én soha ilyen forróhoz még nem értem, de nem is szándékozom többet. 10 perc csap alatt, Irix, majd bármi, ami hideg. Senki nem mondta, hogy ez így fáj!!! A mélyhűtőben jégkocka nem volt, így a zöldborsó lett a szerencsés. Kis zacsiba átszedtem, borogattam vele, amíg megolvadt, aztán újra irány a fridge. Kb. két és fél óráig tartott, mire kibírtam borsó nélkül. Most van egy halom kiolvasztott borsónk.



Egy fickó papagájt kapott születésnapjára. A papagáj teljesen kifejlett példány volt, rossz magatartással és mocskos szókinccsel. Emberünk megpróbálta megváltoztatni, szép szavakat használt, jó példát mutatott, de nem ért vele semmit. Végül elvesztette türelmét, ráüvöltött a madárra, mire az visszakiabált. Rázni kezdte a madarat, de az még mocskosabban rikácsolt. Emberünk végső kétségbeesésében a mélyhűtőbe zárta a papagájt.

A madár pár percig magán kívül tombolt, majd hirtelen elhallgatott. A fickó megrémült, hogy baja esett, ezért gyorsan kikapta a mélyhűtőből. A papagáj halkan megszólalt:

-- Csúnyán viselkedtem, megbántottalak a ronda beszédemmel, többé nem leszek ilyen. Esedezem a bocsánatodért.

A fickó teljesen meghökkent, majd a papagáj folytatta:

-- Megtudhatnám esetleg, mit vétett a csirke?



Paprikás csirke, ahogy én csináltam.
6 személyre (mi ugyan ketten vagyunk, esszük is majd egy darabig!)

Hozzávalók: 6 csirkecomb, egy csirkemell, 3 közepes hagyma, kis olaj, 3 evőkanál pirospaprika (én így csináltam, de ez túl sok volt bele... kettő bőven elég!!), só, 2 deci tejföl, egy kanál liszt. Asszem.

Hagymát megpucolni, felaprítani, olajon üvegesre sütni. (Milyen egyszerű ezt így leírni...) A csirkét is ízlés szerint tisztogatni, epilálni, mosni, rá az üveges hagymára. Átforgatni, amíg kifehéredik, utána rá a pirospaprika. Picit elkeverni, de nem sokáig, mert megkeseredik. Vízzel felönteni, épp csak ellepje. Fedő alatt főzni (kuktában volt 15 perc), majd elfőzni a levét. Kivenni egy tálba (hideg tálba, basszus!) Közben a tejfölt a liszttel összehabarni, és folyamatos kevergetés mellett a szaftba átlényegíteni. Csirke vissza, egyet rottyan, kész. Lassan el is telt a 10 perc, lehet a kezet kivenni a csap alól. Jó étvágyat!



Mi asszem holnap zöldborsófőzeléket eszünk paprikás csirkével. Fura lesz.

ui: aki nem látná, ez kérem alkotói válság. Emberek, mi kell egy blogba?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr4369274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andr 2008.03.07. 17:46:52

fénykép az elkészült műről!

DKriszta 2008.03.07. 20:23:32

ugye-ugye!!! Fogsz még engem piszkálni, hogy mi van mááá??!!
Esetleg írhatnál az egyetemi bénázásokról, így keltve bennünk enyhe nosztalgiát régvolt fiatalkorunk után, mikor még hétvégenként berúgtunk... már aki..... vagy a vitorlás kalandjaidról..... ahol mi nem voltunk....esetleg rég elsiratott csoda-skodáról.....közelgő esküvő ... sikeres "rajtatok múlik" akcióról :-) Most persze csak gyanusítgatok...ne is foglakozzatok velem... velőmig vagyok romlott...

Ködlámpa 2008.03.09. 21:03:03

Andi, melyik műről? A hólyagos kezem nem egy épületes látvány... A paprikás csirkét első felindulásunkban megettük. A maradék a fagyasztóban, de az sem egy ideális fotótéma :) A zöldborsóból pedig tényleg szombati ebéd lett, de az sincs már többé....

andr 2008.03.10. 17:48:38

A Paprikás Csirkére gondoltam.
süti beállítások módosítása