Ködlámpa blog

Világít az éjszakába

Friss topikok

  • Krisz: Kedves KNJ, János! Köszi szépen az ötleteket. Az az igazság, évekkel ezelőtt lepasszoltam ezeket ... (2013.03.30. 17:36) Telex: ketteske (Siemens T1000)
  • kef: Na akkor adok projekt ötleteket, jól figyelj! Sörfőzés a mosógépben. Ehhez ugye nem árt valamilye... (2013.03.02. 16:20) Arduino
  • kef: "Eszter elszámolt 16-ig. Kétszer :)" Na az már majdnem 32. Rendeltem a minap 32GB microSD kártyát,... (2013.02.27. 18:40) Hírek
  • andrea: Sok puszit küldök a kedves ünnepeltnek! (2013.01.30. 08:13) 4
  • Krisz: Köszi szépen, Kata! :) Írok is egy posztot róla :) (2013.01.29. 21:05) Török basa pocakja

Linkblog

A gombapucolás

2008.02.13. 22:07 Ködlámpa

Az asszony befogott gombát pucolni. Algoritmikusan nem túl bonyi, de nem is a legizgibb a világon. Ráadásul értelmetlen. Amikor ezt szóvá tettem, bevallotta, hogy két iskola van. Az egyik mossa, de nem pucolja, a másik pucolja, de nem mossa. Mi állítólag ez utóbbi iskolába tartozunk. Nem tudom pontosan, hogy kerültünk ide, de egyelőre elzárkózik az átiratkozástól.

Megpróbáltam tudományosan alátámasztani a dolgot. Az nem hatottam meg, hogy a kezem a pucolás közben földes lesz, és így a tiszta gomba is. Megmostam. A kezem.

A másik érvem már megingatta. Mondtam, hogy így sokat kidobunk. Szerinte jelentéktelen mennyiséget csak. No kérem, ez márpedig egy olyan pont, ami ténykérdés. Elő a mérleg. Az eredmények: 150 gramm tiszta gomba, 43 gramm héj. Az annyi mint 43/(43+150) = 22,3% pazarlás. Azaz majdnem a negyede. Igaz, a lába ebben nem volt benne. Nem az asszonynak, a gombának. Sajna azt még macerásabb pucolni. Ráadásul a héjjába’ van a vitamin.

Nézzük, most mi lenne, ha az asszonyak lenne blogja. „Nem igaz a pasim! Mindössze annyit kértem, hogy pucoljon meg öt-hat fej gombát. Amit ez összemorgott! Képes volt le is mérni. Eközben elmosogattam három napi koszos edényt. A gombák lábát nem is mertem már rábízni. Menjen inkább a számítógépéhez...” Hát ezért jó, hogy nincs blogja. És így lett nekem.

Tisztelt Mosósiskola-igazgató! Szeretnék átiratkozni!

4 komment

Címkék: gasztrofinom

A bejegyzés trackback címe:

https://kodlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr31338335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2008.02.14. 10:45:51

Gratulálok a bloghoz, csak így tovább! Éljen a Ködlámpa, és a gombapucolás!

andr 2008.02.14. 12:41:42

Beleszámoltad a földet is! :P Amúgy meg javaslom a szarvasgombát, azt csak simogatni szabad pucolásképpen...

DKriszta 2008.02.14. 21:18:15

Az én kis szerény módomon csak annyit fűznék hozzá, hogy hajrá! Továbbá az elmélet a következő: a gomba folyadék hatására elveszíti egynéhány íz összetevőjét valamint elpuhul, bebarnul. Ezért ők a vízmentes pucolás pártján vannak. Van olyan elvetemül, én is, aki úgy gondolja, hogy földdel szennyezett élelmiszert csak vízzel lehet normálisan megtisztítani. De a lényeg: nem Niagara, csak egy Bős-Nagymaros vízhozam.És akkor az említett negatív felhangokat a gomba figyelmen kívül hagyja. :-) Na, akkor további jó világítást! :-)

GKati 2008.03.26. 18:39:56

Hat szoval en eloszor mosom, aztan pucolom. Jobb a biztonsag. Ma epp gombapaprikas lesz.
süti beállítások módosítása